"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος" ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2011

Ελληνική Πρόκλησις του Ανδρέα Δενδρινού



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΙΣ – Ανδρέας Δενδρινός
Εκδόσεις Ελεύθερη σκέψις – Αθήνα 1976
ε΄ έκδοση – 1984

…Η σημερινή μας Παρακμή, απορρέει κατ’ ευθείαν από το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό καθεστώς μας, που καλλιέργησε, εξέθρεψε και θεοποίησε τον «Μετριοπαθή Άνθρωπο»…
…οι σημερινοί διανοούμενοι, δεν μπορούν να ενταχθούν ουσιαστικώς πουθενά. Η ίδια η φύσις τους, είναι η αντίθεσις της εντάξεως σε οτιδήποτε θετικό, οποιαδήποτε πνευματική προσπάθεια. Καιροσκόποι και κερδοσκόποι του πνεύματος, δημιουργούν τεχνητές εξωτερικεύσεις και γενικεύσεις των δικών τους συμπλεγμάτων, φαντασιώσεων κι απωθημένων…
…Με την «δημοκρατία», η έννοια της συλλογικής θελήσεως του Έθνους και της Φυλής χάθηκε, γιατί χάθηκε ο σεβασμός των μαζών προς την έννοια του κράτους. Το κράτος έχασε την ιστορική υπόστασή του. Έγινε ένας απλός εντολοδόχος μιας τυχάρπαστης «πλειοψηφίας» και υποδουλώθηκε στην αναζήτηση, την αναγνώριση και την κολακεία της. Από ηγέτης έγινε ουραγός. Με αυτή την παρηκμασμένη έννοια, οι «ηγέτες» έπαψαν να παίζουν τον απαραίτητο καθοδηγητικό ρόλο τους και έγιναν διαχειριστές και λογιστές μαζικών διεκδικήσεων, εισπράξεων και πληρωμών. Το κράτος έγινε ανώνυμη εταιρεία και οι ηγέτες μετακλητοί σύμβουλοι – διαχειριστές!

Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011

"Η κοσμοθεωρία του Εθνικισμού" του Κώστα Πλεύρη

"Δια τον εθνικισμόν το Έθνος τυγχάνει απεριόριστον χρωνικώς και αδέσμευτος χωρικώς. Ήτοι ως έθνος υπό την οργανικήν του πλέον έννοιαν νοείται όλο το σύνολον των παρελθουσών γεννεών συν των μελλουμένων να έλθουν… Επομένως όταν λέγωμεν το Ελληνικόν Έθνος, υποδειλούμεν όλας τας γεννεάς που παρήλθον και όλας τας γεννεάς, που αναμένονται.
…Αι εθνικαί κοινωνίαι είναι αι μόναι ανθρώπιναι κοινωνίαι που υπάρχουν από την έποψιν της ενιαίας συγκροτήσεως και της κατευθύνσεως προς ενιαίον στόχον. Η ανθρωπότης αποτελεί αφηρημένην έννοιαν, δεν συνιστά οργανωμένην κοινωνίαν."

Κυριακή, 14 Αυγούστου 2011

"Πολιτική Ορολογία" του Δημ. Ευαγγελίδη


Η Ιδεολογική σύγχυση και ο πολιτικός αποπροσανατολισμός που συστηματικά καλλιεργούνται στις Δυτικές κοινωνίες, είναι φαινόμενα που έχουν αρχίσει να γίνονται ευρύτερα αντιληπτά.
Εκείνο όμως, που σίγουρα διαφεύφει, είναι ο σημαντικός ρόλος που φαίνεται ότι διαδραμίζει στο παιχνίδι αυτό η αλλοίωση των εννοιών της πολιτικής, κοινωνιολογικής, φιλοσοφικής κ.λπ. ορολογίας.
Όλες οι ενδείξεις αλλά και οι σχετικές μελέτες αποδεικνύουν ότι η διαστρέβλωση των εννοιών και η χρησιμοποίηση των όρων είτε με άλλο, παραπλήσιο περιεχόμενο είτε ακόμη και με εντελώς αντίθετο του πραγματικού, είναι ανυπολόγιστης αξίας όπλο στα χέρια εκείνων που ξέρουν να το χειριστούν.
Η "Πολιτική Ορολογία" του Δ. Ευαγγελίδη είναι ένα πολύτιμο βοήθημα για όσους επιθυμούν να γνωρίσουν τις έννοιες (πολιτικές, κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές), που αναλύει με την μορφή ενός εύχρηστου λεξικού.
Βεβαίως, ο συγγραφέας δεν εξαντλεί το θέμα. Παραθέτει, όμως, τους όρους εκείνους που χρησιμοποιούνται κατά κανόνα σε καθημερινή βάση.
Γι' αυτό και αποτελεί, τελικώς, σημαντική πηγή, όχι μόνον για εκείνους οι οποίοι θέλουν να γνωρίσουν τους πολιτικούς κ.λπ. όρους, αλλά και για εκείνους οι οποίοι δεν επιθυμούν να πέσουν θύματα παραπληροφόρησης από την χρήση και αλλοίωση των εννοιών που επιχειρείται από τα Μ.Μ.Ε

Κυριακή, 7 Αυγούστου 2011

Γιάννης Γιαννάκενας

Απόσπασμα από παρέμβαση προς την 8η Σύνοδο της Κεντρικής Επιτροπής του Λαϊκού Ορθοδόξου Συναγερμού.

Το Έθνος είναι ο Λαός στην ιστορική του πορεία. Είναι το σύνολο εκείνο των ανθρώπων που χαρακτηρίζεται κυρίως από κοινή: φυλή, γλώσσα, θρησκεία, παραδόσεις και βιώματα. Στοιχεία που διαμορφώνουν κοινή συνείδηση δηλ. εθνική συνείδηση. Το έθνος δεν περιορίζεται στα κρατικά όρια πατρίδος, αλλά εξαπλώνεται όπου είναι συγκεντρωμένοι πληθυσμοί του που βρίσκονται σε προγονικές εστίες εκτός των συνόρων του κράτους-βάση του.
Όταν απειλείται το έθνος εκδηλώνεται η ενεργητική του πλευρά, που δεν φρονεί μόνο εθνικά αλλά και αγωνίζεται εθνικά δηλ. ο εθνικισμός του. Όταν το έθνος εκδηλώνεται προς απελευθέρωση σκλαβωμένων αδελφών (ομοεθνών) όπως έγινε π.χ. για εμάς τους Έλληνες, τον προηγούμενο αιώνα στην Μακεδονία, Θράκη, Ιωνία, Πόντο, Βόρειο Ήπειρο και στην Κύπρο, τότε έχουμε «Αλυτρωτισμό» ή αλλιώς αλυτρωτικό εθνικισμό.
Σε κάθε περίπτωση, ο εθνικισμός και ο αλυτρωτισμός αφορούν στα δίκαια ενός έθνους υπαρκτού και διαχρονικού που αντιστέκεται υπερασπίζοντας τον ίδιο τον εαυτό του. Υπερασπίζοντας δηλ. τους ανθρώπους του, τα εθνικά τους δικαιώματα και την κληρονομιά τους. Εν ολίγοις: την Ιστορία, το Παρόν και το Μέλλον του

Σάββατο, 6 Αυγούστου 2011

Θωμάς Τουσιάδης


Εθνικισμός είναι η έκφραση των συμφερόντων του Έθνους και Εθνικιστής είναι αυτός που αγαπάει και αγωνίζεται για τα συμφέροντα και την προκοπή της πατρίδας του.
Εθνικισμός είναι ο φυσιολογικός τρόπος ζωής και σκέψης κάθε φυσιολογικού ανθρώπου. Είναι η τιμή και ο σεβασμός προς την ιστορία και την δημιουργία , πνευματική και υλική του λαού κατά την διάρκεια της ιστορικής του διαδρομής. Εθνικισμός είναι η αγάπη προς τον λαό και η προσπάθεια για μια αξιοπρεπή και υπερήφανη ζωή σήμερα , που θα δίνει την δυνατότητα στον κάθε Έλληνα να δημιουργεί σε κάθε τομέα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων , βάζοντας έτσι τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον της Ελλάδος και του Ελληνικού λαού.
Οπωσδήποτε ο Εθνικισμός και ο κάθε Εθνικιστής σέβεται όλους τους άλλους λαούς αλλά απαιτεί και όταν και αν χρειαστεί επιβάλει, όλοι οι άλλοι να σέβονται και να μην ενοχλούν την πατρίδα του.
Όμως είναι γεγονός ότι σήμερα η λέξη και η έννοια Εθνικισμός έχουν κατασυκοφαντηθεί και έχουν ταυτισθεί με το «κακό» . Καθόλου περίεργο , γιατί επίσης γεγονός είναι ότι τον κόσμο τον κυβερνάει αυτός που έχει την δύναμη να ορίζει ποιο είναι το καλό και ποιο είναι το κακό και αυτήν την δύναμη σήμερα ( προς το παρόν και δεν ξέρω για πόσο ακόμη ) την έχουν οι αριστεροί και οι παγκοσμιοποιητές απόλυτα αντίθετοι με την έννοια του Εθνικισμού. Οπότε όλα εξηγούνται…

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2011

Γιώργος Ζαζάς

Σίγουρα ο Εθνικισμός, είναι παρεξηγημένη έννοια ή τουλάχιστον έτσι θέλουν να μας την παρουσιάζουν... Όλα βέβαια πηγάζουν από το συναίσθημα και την θέλησή σου να αισθάνεσαι Έλληνας και να αγαπάς την πατρίδα σου, επιθυμώντας να προοδεύσει, συχνά αντλώντας ιδέες από άλλα κράτη, διατηρώντας όμως παράλληλα την Εθνική ταυτότητα!
Ορισμένες φορές συγχέεται με ακρότητες και βία, ορισμένων που θεωρούν ότι κατ΄αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να επιβληθούν. Ας μην ξεχνάμε όμως οτι η βία δεν είναι ΄΄προνόμιο΄΄ μόνο μιας ομάδας Εθνικιστών.Το δόγμα του Εθνικισμού, δεν ειναι παράλογο, είναι απολύτως λογικό, όμως οι διάφοροι εθνοπατέρες, κατάφεραν να το υποβιβάσουν στην συνείδηση του κόσμου και μόνο οι σκεπτόμενοι μπορούν να ανακαλύψουν πλέον τα οφέλη του. Αν αρχίσουμε και λειτουργούμε Εθνικιστικά , θα μπορέσουμε να σηκώσουμε ανάστημα σ΄όλους όσους μας λοιδωρούν και να είμαστε οι Υπερήφανοι Έλληνες, όπως μας γνωρίζει όλη η Υφήλιος.

Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011

Η Αγάπη στο έθνος

Της Αγγελικής Μπαρμπεροπούλου

Έχει σημασία τελικά εάν μπορώ να δώσω έναν ωραία συγκροτημένο ορισμό του εθνικισμού;
Τί σημασία έχει, άν μή έχοντας δύο τρεις φράσεις στο μυαλό, γράψω τί αισθάνομαι όταν σκέφτομαι πως είμαι Ελληνίδα, όταν σκέφτομαι πως είμαι ένα κύτταρο του έθνους;
Σίγουρα η έννοια του Εθνικισμού είναι παρεξηγημένη. Συνυφασμένη ίσως και με ομάδες που έχουν δείξει δείγματα βίας. Τί το περίεργο να αγαπάς τους αδερφούς σου και να θες να ζείς ανάμεσα σε άξιους, άριστους ανθρώπους κοινοί αίμασι που δουλεύουν για το καλό του κοινωνικού συνόλου; Μήπως αν αγαπώ και εργάζομαι για το έθνος μου με κάνει αυτόματα να μισώ άλλα έθνη; Το αντίθετο! Με κάνει να σέβομαι τα άλλα έθνη αλλά πάνω από όλα να σέβομαι εμένα ως ένα κομμάτι της Ελλάδος. Ως περήφανη και άξια Ελληνίς, εμπνέω και απαιτώ το σεβασμό. Δεν ζητιανεύω δεν παρακαλώ. Αυτή είναι η διαφορά του εθνικιστή από τους άλλους:
ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ, ΑΞΙΟΣ. Όχι δουλοπρεπής και όχι κακομοίρης.
Ο εθνικισμός ότι κι αν είναι κι όπως κι αν τον καταλαβαίνει και τον αισθάνεται ο καθένας, σίγουρα είναι ένα:
Το μέλλον της Ελλάδος.

"Ω Ελλάδα σ αγαπώ
ω Ελλάδα ρημαγμένη
θα ξαναγενείς Εσύ
μία κόρη δοξασμένη".

Εθνικισμός= Πολιτισμός

Του Νίκου Τζιόπα

Ανατρέχοντας στην ιστορία κάποιος, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει ότι αυτό που ονομάζουμε "Παγκόσμιος Πολιτισμός", δεν είναι τίποτα άλλο από μια σύνθεση διαφόρων Εθνικών Πολιτισμών.
Κύρια ο Ελληνικός Πολιτισμός, αλλά και ο Αιγυπτιακός, ο Κινέζικος και πολλοί άλλοι, έβαλαν το δικό τους λιθάρι στη δημιουργία του Παγκόσμιου Πολιτισμού, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
Παρ΄όλες τις όποιες επιρροές δέχθηκαν από ξένους πολιτισμούς, πάντα λειτούργησαν Εθνικά. Δημιουργήθηκαν, δηλαδή, από ανθρώπους κοινής καταγωγής, γλώσσας και θρησκείας.
ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρεται στην ιστορία, η παραγωγή αξιόλογου πολιτισμού, από κάποια πολυφυλετική και πολυπολιτισμική κοινωνία.
Οι εθνικές κοινωνίες δημιούργησαν πολιτισμούς κι εδώ ακριβώς βρίσκεται για μένα ο ορισμός της Εθνικιστικής Ιδέας:
Η Θέληση και η Εσωτερική Παρόρμηση του ανθρώπου, να συμμετέχει στην παραγωγή του πολιτισμού, ως Έλληνας, Κινέζος, Αιγύπτιος κ.ο.κ.
Πιστεύω μου είναι, ότι επειδή αυτή η ΘΕΛΗΣΗ στηρίζεται στο συναίσθημα, η Εθνικιστική Ιδέα θα πάψει να υπάρχει μόνο σε μία κοινωνία όπου θα εφαρμόζονται λοβοτομές.